"Mert a tánc mindenkié"...

Legyél Önző!

2018. április 11. - TáncRehabilitáció

 Én erre buzdítalak, hogy legyél önző. Mit is jelent az, hogy önző? Sokan negatív tartalmat szoktak társítani a szó hallatán, vagy lehetséges, hogy félünk önmagunkat előtérbe helyezni. Ugyanakkor bennem felmerül a kérdés, hogy hol a határ az önzőség és az önszeretet között. Mint azt a blogomból tudhatjátok sokszor foglalkozom komplexen nem csak a sérült és fogyatékossággal élő gyermekekkel, hanem a szüleikkel is. Szerintem a kettőt  nem lehet elválasztani egymástól. Azt gondolom, hogy fontos önmagunkkal is foglalkozni, „átlag” családoktól is sokszor hallom, amikor azt mondják a szülők, hogy- „ egy perc időm sincs magamra, vagy, hogy nem tudok eljárni edzeni, mert drága és másra kell költenem a fizetésem.” Én azt is el tudom hinni, hogy igen vannak helyzetek, amikor tényleg az embernek nincs lehetősége, illetve, hogy mindenki számára, ha van gyermeke akkor ő az első.

fish-with-a-selfie-stick-selfish1.jpg

( Kép forrása: internet)

Ahogyan azt sem tagadom, hogy igen sok edzés főképpen a divat fitness órák esetenként nem olcsók, viszont ha az ember tudatosan keres és kiválasztja a maga számára megfelelő mozgásformát, akkor lehet találni pénztárca kímélő megoldásokat is. Miért kell, hogy a szülők foglalkozzanak magukkal is?      Pár pontba összeszedtem nektek.

1, Példát mutatsz a saját családodban és gyermekednek : hiszen az elsődleges szocializációs tér a gyermek számára a családja, ahonnan ellesi a különböző mozdulatokat, attitűdöket és szabadidő eltöltésével kapcsolatos tevékenységeket.

images.jpg

(Kép forrása: internet)

2, Fittebb és egészségesebb leszel: , így könnyebben bírod majd a gyűrődést, kevesebbszer leszel beteg, valamint nagyobb lesz az energia szinted, akár abban a helyzetben amikor a gyermekeddel foglalkozol és játszotok egy hatalmasat a játszótéren.

helathy.jpg

(Kép forrása: internet)

3, Önszeretet:  segít abban a rendszeres mozgás, hogy elfogadd magad és megismerd jobban a saját testedet, ez sem hátrány szerintem. :)

4,  Legyen idő önmagadra: amint teremtesz időt heti rendszerességgel önmagadra, másképp fogod érezni magad és ezt a családtagok is észre fogják venni rajtad, hogy boldogabb és kiegyensúlyozottabb vagy.

physical-activity-main.jpg

(Kép forrása: internet) 

5, Nem kell az önsanyargatás:  hogy nincs rá lehetőség, idő, és másra kell az adott összeg. Ki lehet alakítani egy olyan időbeosztást, hogy bele férjen heti egy alkalom, félre lehet tenni annyi pénzt, hogy időnként az ember foglalkozzon magával, és egyből más lesz a megfogalmazás . Amikor barátokkal beszélsz, nem negatív mondattal indítasz majd, hogy mire nincs lehetőség, hanem azzal, hogy milyen jó az a terem, vagy edző-mozgásterapeuta, akihez jársz és mennyivel jobb a kedved mióta ott tanulhatod a testkultúra rejtelmeit. :) Én tartok kifejezetten családbarát órákat is mint azt a videóban is láthatjátok.(ha rákattintasz a videó kiírásra) mert, hiszek abban, hogy családiasan is lehet mozgásfoglalkozásokat tartani. Ahol a gyerek és a szülő is megtalálja maga számára a kedvező mozdulatokat. 

338202_270828409614774_736450223_o_1.jpg

( Kép forrása: saját)

mil_5894.jpg

(Kép forrása: saját)

Talán hosszasabban nem kell ragoznom a lényeget, remélem ebben az összefoglalóban átadhattam számodra az eszmefuttatás lényegét: hogy legyél önző, ha mozgáskultúráról van szó, hogy minél egészségesebben éljünk. :) 

 

"Smile, it is the key that fits the lock of everybody's heart"

A bejegyzés trackback címe:

https://tancrehabilitacio.blog.hu/api/trackback/id/tr7113826864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.