"Mert a tánc mindenkié"...

Tóth Sára-TáncRehabilitáció

Így leszek vállalkozó

2017. augusztus 19. - TáncRehabilitáció

Korábban már írtam arról nektek, mennyire fontosnak tartom az egész életen át tartó tanulást és a különböző képzéseket de most egy konkrét példán keresztül szeretném megmutatni, mennyire hasznos, ha folyamatosan képzed magad. Egy vállakozói program pályázata részekenént el kellett végeznem egy vállalkozói ismereteket oktató tanfolyamot. A pályázat célja, hogy segítsék a 20-30 év közötti ifjoncok vállalkozóvá válását.

Abszolút azonosulni tudok a céllal: a mai világban a fiatalok szerintem egyre tudatosabbak és egyre inkább szeretnének vállalkozni, hogy új trendeket, saját ötleteket modern gondolkodással alkothassanak meg. Csakhogy az ötlet megvalósításának kikerülhetetlen része egy vállalkozás megalapítása. Annak tudatos felépítése és folyamatosan nevelgetése. Ez pedig nem könnyű, hiszen a vállalkozás alapvető feladata az önmegvalósítás, de azért az sem nagy baj, ha biztosítja a megélhetésünket :)

ioszia.gif

Ehhez pedig profi cégvezetés kell, egyéni vállalkozóknál tönnybire te magad vagy, aki mindent intéz – ha profi céget akarsz, akkor minden területen helyt kell állnod.

Nekem eddig nem sok közöm volt a termékek életgörbéjéhez, a markentingmix-hez, de a számviteli kötelezettségről sem tudtam semmit :) Sőt a legelején igazából még azt sem tudtam, hogy mennyi mindent nem tudok :)

Úgyhogy nem nagyon volt ami elriasztott volna, így én is belevágtam és jelentkeztem a pályázatra és egyben a 100 órás vállalkozói ismereteket adó tanfolyamra, amihez azért sikeresen megugrottam a belépőnek számító szintfelmérésen is.

100 óra azért nem kevés, elég sűrűnek ígérkezett a program, ráadásul remekül időzítettem a dolgaimat: ebben az időszakban kora reggeltől délig gyakorlatot töltöttem az Országos Rehabilitációs Intézetben, ahol még többet tanulhattam a sérültek és a rehabilitáció világáról – ez az amit igazán közel érzek magamhoz, nagyon fontos volt nekem és nagyon élveztem az egészet. De az nem volt piskóta, (hanem kakaóscsiga:) hogy szinte 1,5 hónapon át az ORI-ból egyenesen az IOSZIA képzésére mentem. Éles váltás volt a sportfizioterápia részletes tanulmányozása után vállalkozási és gazdasági ismeret, jogszabályokat és még sok olyan egyéb témát hallgatni, ami sokkal kevésbé mozgat meg.

" If the plan doesn't work change the plan not the goal"

 

Az üzleti terv megírása, pontosabban annak tolófájdalmai azonban megértették velem: a vállalkozásom létrehozásához, elindításához és fenntartásához nélkülözhetetlen ismeretek ezek. Vállalkozóként sok felelős döntést kell hozni, és nagy részüket még azelőtt, hogy valóban vállakozó lennél: egyéni vállakozó legyek, bt vagy kft, hogy szeretnék-e áfa-körbe tartozni vagy sem, s hogy milyen kötelezettségeim vannak, aminek elmaradása miatt szankcionálhatnak - ezek mind szerepeltek a tananyagban. Meg persze sok minden más is és bár az elején nem volt könnyű megbarátkoznom a hivatalos szövegek kacifántos nyelvezetével, de ebben is sokat segített a két tanárom. Ők szerintem pontosan látják, mennyire nehéz egy fiatalnak vállakozást indítani, nulla üzleti tapasztalattal. Éppen ezért az oktatás során is a gyakorlaton volt a hangsúly: szituációs feladatokkal, egymás üzleti terveit elemezve, kiegészítő interaktív gyakorlatokkal teltek a délutánok, de volt még személyes konzultáció is, ahol a saját vállakozásom problémásabb részeit elemeztük és (a gazdasági és marketing végzettségű) tanárok sok hasznos, a valós életben működőképes tanáccsal láttak el.

vallalkozas-inditasa-weblapkeszites-pecs.jpg

Tetszett, hogy a képzésnek minőségi online felülete van, a modulzáró vizsgákat is itt tudtam megcsinálni, de számtalan tanagyag és kiegészítő gyakorlófeladatok is elérhetők, ami nekem sokat segített. Nekem pedagógia képzettségem van, de ettől függetlenül is azt gondolom, hogy sokkal üdítőbb interaktívan, prezentációval, folyamatos visszacsatolással, valamint egyéni konzultációkkal tanulni, különösen olyan témában, amiről keveset (sem:) tudtam. Ami alapvetően baj: nem lenne rossz ezt a témát korábban tudatosítani, hogy kevesebb olyan legyen, mint én, aki 26 évesen találkozik elöszőr az üzleti terv létrehozásának problémakörével. Lehetséges, hogy már az általán vagy középiskolában sem ártana ilyesmikkel foglalkozni. :) Ugyanakkor hálás vagyok, hogy mindebben szakemberek segítettek nekem, s amikor picit elrugaszkodtam a földtől és sokmindenről álmodoztam, hogy mit lehetne a vállalkozásommal kezdeni, akkor visszahúztak a földre és elmagyarázták, hogy ezek miért nem lehetségesek, vagy éppen idővel hogyan fog kipukkadni az én elképzelt kis lufim. :)

mil_1586.jpg

Amúgy mindenkinek ajánlom az IOSZIA honlapját: alapvetően felnőttképzéssel foglalkoznak, OKJ-s képzéseket, tanfolyamokat, tréningeket tartanak – az irodai asszisztenstől, a biógazdálkodón át a CNC-gépkezelőig mindenféle érdekes szakmát lehet tanulni. Én tőlük ezt a képzést kaptam, ahol úgy gondolom, hogy több lett a tudásom az ott töltött időtől és megérte bejárni. :)

Végül a  100 órás vállalkozó képzés zárásaként összetett vizsgát kellett teljesíteni. Egyrészt a tanfolyamnak része volt az üzleti terv elkészítése, így azt egy bizottság értékelte, és persze be kellett bizonyítanom azt is, hogy tisztában vagyok a vállalkozás és az üzleti élet alapjaival.

És sikerült. :)Végül még egy szép oklevelet is kaptam.

mil_1523.jpg

Persze ezzel még nincs vége, a terveim megvalósításához még sok lépcsőfokot kell megmásznom, de egyre közelebb vagyok hozzá, hogy saját vállalkozásom legyen és minél több ember megismerhesse a tánc, és mozgás erejét. Mert én alapvetően abban hiszek, hogy a művészet mindenkinek segíthet, hogy kiteljesedjen és boldogabb életet élhessen, hogy kifejezhesse önmagát és eltűnjenek a korlátok, nemek között, rasszok között, képességek között és legyen legalább egy hely, egy táncterem ahol egyenlőek vagyunk.

Mert a tánc mindenkié :)

A bejegyzés trackback címe:

https://tancrehabilitacio.blog.hu/api/trackback/id/tr2412762878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása