"Mert a tánc mindenkié"...

Tóth Sára-TáncRehabilitáció

7 tipp amitől eredményesebb az időseknek a TáncRehabilitáció

2018. február 18. - TáncRehabilitáció

 

A múltkori alkalommal,  mikor TáncRehabilitációt tartottam időseknek a kedves Nagyijaim panaszkodtak, hogy azért nem járnak el nagy konditermekbe csoportos foglalkozásokra, mert negatív tapasztalataik vannak az edzőkkel és a foglalkozásokkal kapcsolatban... Egyből megkérdeztem, hogy mire gondolnak...milyen tapasztalatok?                                                 Összeszedtem nektek az általuk felhozott problémákat:                                                                                                                                       

1, A legtöbb edző/tánctanár önmagát bámulja a tükörben

2, Nem javítanak 

3, Nem mennek körbe és figyelnek oda  az EGÉSZ csoportra, főleg nem egyénenként

4, Nem mutatják meg egyszer lassan és érthetően a gyakorlatokat

5, A komplett óra rohanásról szól...

6, Gyors a zene és nincs megfelelően számukra kitalálva a mozgásforma 

7, Az óra előtt és után mindenki siet, beleértve az edzőket is és nem maradnak ott  beszélgetni, hogy  kérdezni tudjanak a delikvensek. :) ,így nem érzik azt a nagyik, hogy meglennének becsülve, illetve hogy ezek a foglalkozások tényleg róluk szólnának.

bad-advice-lead.jpg

(Képforrása: Internet)

Akkor 7 tipp, hogy mégis hogyan lehetne javítani azokon a fránya órákon,hogy az idősek számára a legtöbbet nyújtsuk, hiszen ez a cél. :) 

1, Szerintem, ha edző vagy, vagy  tánctanár ne bámuld magad a tükörben. Ez az óra nem rólad szól, hanem a vendégekről és ha nem fér bele a szabadidődbe, hogy eljárj te is rendszeresen valahova edzeni, akkor igen is próbálj időt szakítani magadra. EZ az óra a vendégről szól, így annak megfelelően illik viselkedni. :) 

2, Koncentrálj a vendégekre és figyeld meg őket, próbáld meg egy gyakorlat alatt az összes résztvevőt megfigyelni és ha látod, hogy valamit nem megfelelően csinálnak segíts nekik. Ezért vagy ott. :) 

3, Ha bemutattad a gyakorlatot,  amit többször elvégeznek az órán, akkor szépen van időd körbe menni és javítani, oda figyelni az egész csoportra. Igazán felemelő érzés, mikor egyszerre csinálja az egész csapat az adott mozdulatot. Ha rosszul rögzül egy mozdulat, annak baleset is lehet a következménye. Szerintem az edzői pálya is valahol egy segítői szakma, így én ennek megfelelően gondolkozom. Nem lehet kivételezni, mindenkire figyelni kell és mindenkit megdicsérni, ha ügyes, és természetesen a hibákat ki kell javítani.

4, Te vagy a tanár, szerintem állj ki és mutasd meg érthetően, lassan a gyakorlatot, sőt én megszoktam azt is mutatni, mi az ami helytelen, hogy lássák a különbséget a jó és helytelen kivitelezés között. 

5, Szerintem semmi baj nem történik, ha az egyik gyakorlatnál 5 perccel több időt töltötök és a másiknál kevesebbet, a következő alkalommal bepótoljátok, hiszen előfordulhat, hogy picit le kell lassítani és pontosabban szemléltetni egy mozdulatsort. Ehhez hozzá tartozik az is, hogy jó ha az ember érthetően, hangosan artikulálva mutatja be az adott mozdulatot.

6, Fokozatosan kell  az egyre nehezülő gyakorlatokhoz  megfelelő zenét kiválasztani, ha az elején nem lesz sikerélmény csökkenni fog a lelkesedés. Én bátran használok komoly zenét, szimfónikus dallamokat és hagyományos balett zongora kísérést is, de a kisebb táncgyakorlatainknál,  salsa déli hangulatos zenéket is használok. 

7, Utolsóként azt tudnám javasolni, hogy mindig ott kell lenni idő előtt egy bő 15 perccel, hogyha más is előbb érkezik és kérdése lenne bátran feltehesse neked. Nem kell elsietni, mert az óra után is megfogalmazódhat valakiben egy kérdés, amit hangosan az órán nem mer feltenni. Szerintem fontos, hogy figyeljük az egyénekre is és az egész csoportra is. Ettől szép ez a szakma, hogy sok skillt ( ismeretet) vár el mindenkitől, aki edző szeretne lenni. Az egyik legfontosabb talán, hogy ne felejts el mosolyogni. :) Nagyon jó érzés úgy kezdeni és befejezni, hogy mosolyogtok egymásra a Nagyikkal. :) 

senior-health-and-fitness.jpg

(Képforrása: Internet)

Nyilvánvalóan nem gondolom azt, hogy az összes edző rosszul kezelné a vendégeit, vannak kiváló edzők és tánctanárok. Azért szedtem össze, mert furcsa volt nem először hallani ugyan ezeket a problémákat  a vendégektől, illetve pont ezért kerestem rá megoldásokat. Azt gondolom, hogy jó időnként átgondolni, hogy hogyan lehetne még tökéletesebb az adott foglalkozás amit tartok. Magamból indultam ki ,mint a legtöbb ember. :) Remélem segítettem ezzel picit, ez volt a cél. Nem kötelező megfogadni,  ezek csak tippek.  

smile-sflb.jpg

(Képforrása:Internet)

Don't forget to smile

Ne felejts el mosolyogni :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://tancrehabilitacio.blog.hu/api/trackback/id/tr9813670658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása