"Mert a tánc mindenkié"...

Tóth Sára-TáncRehabilitáció

Integratív-érzékenyítő-csapatépítő terápia

2018. december 21. - TáncRehabilitáció

Integratív érzékenyítő csapatépítő terápia, de vajon mi is ez? Mit kell róla tudni? 

Külföldön elvégeztem egy képzést 2014-ben, azóta pedig azzal foglalkozom, hogy meghonosítsam ezt a csodát. Mert számomra ez igen is egy csoda. Szeretném, hogy minél több helyre eljusson mi is az amit a Magyar TáncRehabilitációs Alapítvány kínál. 

Egy több hónapos képzésen vettem részt ahol megtanították, hogy ez a terápia ami a mozgás- zene- tánc- ritmus és a közösség erejével épít csapatot, illetve hidat emberek között. Ebben a terápiában eltűnnek a határok sérültek-épek, magasak-alacsonyak, fiatalok-idősek, romák-nem romák, feketék-fehérek között. Egy amerikai módszer amit a 70-es évekbe hoztak létre annak érdekében, hogy a társadalom igen is érzékenyüljön. A tengeren túlon az integrációt a művészeti ágazatok egyesítésével is értelmezik,nem csak a személyek öszekapcsolásával. Egy olyan komplex rekreatív érzékenyítő és csapatépítő foglalkozás, mely kifejezetten az integrációra és elfogadásra épít. 

team_build.jpg Az egész gondolat, hogy megtanuljam ezt a módszert onnan indult, hogy sok emailt írtam, mire az egyik amerikai alapítvány reagált nekem, hogy szeretettel várnak a képzésükön. Nagyon izgultam érdekelt, hogy mit tudnak nyújtani mind tudásban és hozzáállásban az amerikaiak. Természetesen nem csalódtam bennük, egy életre szoló élmény volt amiben részesülhettem. Több hónapon át videókon, megbeszéléseken, csapatban és a klasszikus értelemben teremben ülve gyakorlat és elmélet formájában tanulhattam ki, az amerikai táncterapeutai képzést.

disability.jpg Mikor hazajöttem picit tovább gondoltam és rájöttem arra, hogy ezt a programot el lehetne vinni nagy cégekhez, multikhoz, bankokhoz annak érdekében, hogy mind a ketten jól járjunk. Ők azért, mert az alkalmazottak és a dolgozók érzékenyebbek lesznek ezáltal magasabb szinten tudnak foglalkozni az ügyfelekkel/ vendégekkel/ kliensekkel. Illetve nem árulok el nagy titkot, hogy ezzel én is jól járok, ha azt csinálhatom amit szeretek amit tovább fejlesztettem a multik számára, hogy professzinálisabban képviselhessék az adott eszmét és rendszert amiben dolgoznak.

10410950_828810627149880_1859787134586571809_n.jpg

Egy ilyen órát úgy kell elképzelni mint minden más érzékenyítőt, van benne ismerkedés-beszélgetés, kis mozgásos bemelegítés, eszközök megsimerése majd kontakt és improvizációra épülő mozgásos alapokat elsajátítva érzékenyülés az idősek és fogyatékkal élőkkel kapcsolatban a zene és az instrukciók által. 

Miket fejleszt egy ilyen óra? Miért hasznos?

Egy ilyen foglalkozáson megtanulják a résztvevők, hogyan kezeljenek kellemetlennek gondolt helyzeteket. Mely szavakat és attitűdöket alkalmazzák ügyfelekkel szemben illetve az eq-t vagyis az emocionális inteligenciát fejleszti. Az alkalmazottak érzékenyebbek lesznek ezáltal a vendégek is elégedetebben távoznak. 

skills.jpg

Fontosnak tartom, hogy mint az Európai Unió irányelvei szerint is egy elfogadó világot teremtsünk ahol megismerjük a másságot nem pedig elutasítjuk. 

Célom, hogy egyszer mindenki részesülhessen integratív csapatépítő foglalkozásban. 

If we cannot now end our differences at least we can help make the world safe or diversity 

John F. Kennedy

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tancrehabilitacio.blog.hu/api/trackback/id/tr6214461168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása